​Truck Terguling Hantam Sebuah Rumah Barak, Dimana?

    PURUK CAHU – Sebuah truck dengan nomor polisi DA 9459 FP terguling dijalan A.Yani yang kemudian menghantam sebuah barak sewaan yang ada penghuninya, pada Sabtu (26/8/2017) sekira pukul 22.WIB. Beruntung dalam kejadian tersebut tidak ada korban jiwa baik itu dari supir truck ataupun penghuni barak yang ditimpanya.

    Supir truck bernama H. Isur (45) mengaku, sebelum kejadian, dirinyi ingin mencari tempat parkir untuk bermuatan jengkol yang akan dibawa ke muara teweh. Namun ketika truck yang dibawanya tersebut ingin mundur, ban belakang sudah terlepas dari bahu jalan kemudian terguling menghantam sebuah barak sewaan dibawah bahu jalan tersebut.

    Ditempat yang sama seorang penghuni barak  sawaan berna Fuji mengaku terkejut dengan kejadian itu. Dia mengira truck tersebut sepenuhnya menghantam tempat tinggalnya.

    “Saya kira kami sekeluarga meninggal, mendengar suara gemuruh serta hentakan dari atas rumah yang begitu kuat melebihi gempa bumi. Ketika saya bergeges keluar, ternyata sebuah truck yang menghantam sebuah barak sewaan kami,” pungkas Fuji yang merupakan penghuni barak tersebut.

    (rn/beritasampit.co.id)